DSG pavarų dėžė

27 posts / 0 new
Paskutinis įrašas
Waidulis
Waidulis portretas
Offline
Last seen: prieš 1 valanda 1 minutė
Joined: 2010-06-09 14:31
DSG pavarų dėžė

Sveiki,

Kadangi įsigijau pirmą auto su DSG, o realiai nežinojau, kas čia per daiktas, ir kaip ja naudotis, tai kaip naudotojui teko pačiam ieškoti atsakymų į elementarius klausimus...Kadangi vienoje vietoje kaip ir neradau, tai sudėjau čia, gal kam pravers. Jeigu netyčia kažkur jau yra diskusijos, tai sorry, ištrinkit arba perkelkit (nors aš neradau). Čia tokia daugiau apibendrinta MĖGĖJIŠKA info iš NETECHNINIO naudotojo pusės, tai prašau atleisti už kažkokius netikslumus :), jei ką sakykit, taisysiu. Aišku, googlas duos daug daugiau ir išsamiau.

Taigi, kas dar nežinojo (pvz. aš prieš pirkimą), tai DSG (angl. Direct Shift Gearbox) nėra pilnavertė automatinė pavarų dėžė su hidromova, o tiesiog robotizuota dėžė. Jos darbo pagrindą sudaro dvi sankabos, ir bėgių perjungimas pagrįstas tuo, kad vaizdžiai šnekant, jeigu jūs pvz. įjungėte 3 bėgį, tai vienoje sankaboje jau paruoštas 4 bėgis, kitoje 3 – to pasėkoje DSG kaip ir „nuspėja“ jūsų tolesnius veiksmus, kas leidžia atlikti labai greitus perjungimus be didelių energijos nuostolių.

DSG yra su 6 pavarom (šlapio tipo, t.y. sankabos diskai dirba šlapiai), ir su 7 pavarom (sankabos diskai dirba sausai). Skaitoma, kad DSG6 yra patvaresnės už DSG7, turbūt būtent dėl to, kad sankabos dirba šlapiai. DSG6 paprastai dedama į šiek tiek galingesnes auto, nes jų veikimui užtikrinti reikalinga didesnė galia, DSG7 dedamos į mažesnės galios auto, nes jai reikia mažesnės galios. Apskritai šnekant, rekomenduojama įsisąmonint tai, kad jeigu pvz. pilnas automatas galėdavo ir nesugesti ir tarnauti labai labai ilgai, tai DSG vėliau ar ankščiau „pareina“, ir reikia keisti tam tikras dalis, pigesnes (pvz. sankabas, reguliuoti tarpelius) ar brangesnes (pvz. mechatroniką). Kiek teko pasiskaitinėti, vargiai DSG7 tarnaus ilgiau negu 80K (būna, kad pareina ir garantiniu laikotarpiu netgi prie 25-30K), o DSG6 150K be remonto. Bet gal yra laimingųjų, kam ir pasisekė pramušti šitą ribą.

Įprastinis naudojimas. Paprastai naudojamas D režimas, tačiau yra ir S (Sport), Manual (Rankinis režimas). S režimas pailgina pavarų ilgį, taip pat akseleratoriaus pedalo jautrumą. M režime (pastūmus pavarų rankeną į dešinę) jūs patys perjunginėjate pavaras. Jas galite parjunginėti ir su pavarų rankena esant dešinėje pozicijoje, pastūmus į priekį ar atgal, ir su +/- rankenėlėmis (shift paddles) prie vairo, jeigu jos yra. Iš D režimo perjungiant į M, o vėliau stumdant į priekį ar atgal, nereikia spaudinėti pavarų svirties mygtuko. Važiuojant D režime, taip pat galite iškart naudoti +/- rankenėles prie vairo, tokiu būdu automatiškai pereinama į M režimą, o palaikius + rankenėlę apie 1 sek., vėl grįžtama į D režimą. Pažymėtina, kad perėjimą tarp visų šių režimų (D/S/M) galima atlikti važiuojant bet kuriuo greičiu, laikant/atleidus paspaudus akseleratoriaus ar stabdžio pedalą – tai niekaip nepakenks DSG dėžei, kadangi tai yra tik kompiuterio darbo pakeitimas, o ne mechaniniai veiksniai. Taip pat nereikia bijoti rankiniame režime kažką sumaišyti ir pvz. perjungti iškart į labai žemas ar aukštas pavaras – kompiuteris tiesiog neleis atlikti tokių veiksmų, kurie pakenktų DSG, ir vis tiek permes į nepavojingą pavarą.

DSG dėžės saugojimas:
1. Nuo ko jos pareina? Pastebėta, kad jos tarnauja pakankamai ilgai tiems, kas nevažinėja kamščiuose (aš net nekalbu apie savalaikį alyvos keitimą ir pan.). Taigi, pareina jos nuo perkaitimo, o perkaista jos tampantis kamščiuose, lėtai pavažiuojant kelis metrus į priekį, atgal, vėl stabdant – tokiu būdu dėžėje ir sankabose vyksta nesustojantis pavarų perjunginėjimas ir sankabos diskų trynimasis, kaitimas, mikro metalo dalelių/šiukšlių atsiradima...Kaip to išvengti? Jeigu važiuojate dideliame kamštyje, lengviausias būdas, jeigu tingite perjunginėti – pereikite į S režimą...Tai pailgins pavaras, ko pasėkoje pajudėjus metrą du į priekį nebus perjunginėjama pvz. į 2 pavarą ir atgal. Alternatyva – pereiti į M režimą ir junginėti pačiam, ir važiuoti tuos kelis metrus pvz. tik su 1 pavara (bet kam tada tokia dėžė reikalinga, jei reik pačiam perjunginėt ???). Nevažiuokite, jeigu reikia pavažiuoti tik metrą ar porą iki kitos mašinos...jeigu atstumas didesnis, bėgėkitės užtikrintai spausdami akseleratoriaus pedalą, t.y. neleiskite sankaboms dirbti dalinio susikabinimo ir trynimosi režimu, kai vos vos paspaudžiat akseleratorių, ant galo irgi stabdykite greičiau, neleiskite auto važiuoti labai labai lėtai ties 1-2 pavaros persijungimo režimu.

2. Šaltu metu rekomenduojama prieš važiuojant (variklį tai nors kiek pašildome, alyvą prasukame, o va DSG tai ne), pastatyti į D, ir laikant stabdį, palaikyti kokį 20 sek., kad alyva prasisuktų šiek tiek ir suskystėtų...čia turbūt turima mintyje jau didesnius šalčius, kai minusas ir mažiau.

Dar tokia įdomi DSG bėgėjimosi funkcija, kas mėgsta ekstrymą – Launch Control (ne visos auto jį turi, bet kaip suprantu, ji turbūt aktyvuojama su shipavimu ar VAGCOM, nežinau tiksliai). Užvedat auto, išjungiat ESP/ASR, statot į S režimą, laikot kaire koja stabdį, dešine keliat apsukas. Kompiuteris leis užkelti apsukas ne daugiau 3 tūkst. aps./min. Jeigu prie jų atleisit stabdį, tai aišku pjausit padangas (nebent pas jus 4x4, tai tada galima pabandyti)...kad išvengti padangų prabuksavimo, užkelkit maždaug iki 2.4 tūkst. aps./min., atleiskit stabdį ir mėgaukitės prispaudimu prie sėdynės. Jeigu neleidžia užkelti aukščiau 1.2 tūkst. aps./min., vadinasi ši funkcija pas jus neaktyvuota. Mėgaukitės atsakingai, tik įsitikinę, kad tai saugu!!!

Taigi, bent jau man kol kas važiavimas su ja tai gėris (kol turbūt nereikia nieko remontuoti), perjungimas greitas ir beveik nejuntamas, įsibėgėjimas įspūdingas...kuro sunaudojimas iš esmės skaitoma tas pats, kas ir mechaninė dėžė, priešingai nuo pilnaverčio automato. Na, žodžiu, didžiausias kol kas jų minusas – patvarumas...

MartynasGTI
MartynasGTI portretas
Offline
Last seen: prieš 1 diena 9 valandos
Joined: 2014-10-21 20:22

Dėl Launch Control turiu papildymų. Jis įmanomas tik ant 6 pavarų DSG. Ši funkcija veikia ne tik S rėžimu, bet ir MANUAL. Apsukas dyzeliniame variklyje leidžia sukelti tik iki 2k RPM

MK diagnostika
Mobili kompiuterinė automobilių diagnostika, gamyklinių parametrų keitimas ir adaptavimas

00' VW T4 Multivan 2.5 TDI 111kw (AHY) + remap (daily)
84' Opel Kadett D 2.0 16v 110kw (C20XE) (project)

Waidulis
Waidulis portretas
Offline
Last seen: prieš 1 valanda 1 minutė
Joined: 2010-06-09 14:31

Jo Martynai, šiandien kaip tik bandžiau be važiavimo apsukas užsikelti, tai nepasikelia daugiau kaip 2K RPM, galvojau, kad nėra šios funkcijos pas mane, paskui perskaičiavau tavo info...na, kai būsiu ant tiesiosios, reiks pabandyti, kaip ten tas įsibėgėjimas vyksta...

Škoda Superb Combi 4x4 2012m., 2l CR TDI 103kw, DSG.
Škoda Fabia hečbekas 2002m. 1.9l sdi, 47 kw, mech.
Škoda Octavia Combi 1999m., 2.0l, 85kw, benzinas/dujos, mech. Parduota.

vytkee
vytkee portretas
Offline
Last seen: prieš 1 valanda 25 minutės
Joined: 2011-11-13 11:04

Bandęs aš ant savo launch control su 1.9, tai gerai gerai šauna į priekį palyginus. :)

1984 Volkswagen Jetta Coupe 1.6 Automatic - Project car
1999 A6 C5 Avant 2.5TDI Tiptronic-Sold
2006 Mazda 6 2.0 Automatic - For weekend's
2006 Škoda Octavia 1.9TDI DSG Combi - Daily driver
2015 Ford Focus Estate 1.5 TDCI - Winter beater

odometras
odometras portretas
Offline
Last seen: prieš 8 mėnesiai 3 dienos
Joined: 2016-02-16 19:14

Pridėsiu dar šiek tiek apie naujausias DSG, DSG6 puikiai draugauja su chip tuning, laiko iki 500nm. Iš esmės, DSG po 2012 m. atnaujinimo nebeliko daugumos bėdų. Dėžė tapo patikima, pavaros jungiasi labai greitai, normaliu rėžimu, laiku darant servisa laiko iki 200 000 km. DSG6 ir iki 150 000 DSG7. Nemėgta staigaus starto iš vietos bei ilgo važiavimo trafike ( ypač DSG7 ).

Waidulis
Waidulis portretas
Offline
Last seen: prieš 1 valanda 1 minutė
Joined: 2010-06-09 14:31

Nesu tikras, ar taip jau ir ištaisė nuo 2012 m., pilna informacijos google apie DSG7 problemas ir keitimus garantiniu laikotarpiu naujoms mašinoms, taip pat va ir forume CoooD prie Yeti temos sakė, kad ant 60k keitė DSG7 elektronikos bloką, mašina 2012 m...

Gal kažką patobulino (galiu klysti, bet ar nebus tai automatinis tarpelio reguliavimo mechanizmas?), bet matyt kažkas ir liko.

Buvau užklydęs ir į įdomų rusų testą būtent dėl DSG7 (dabar nerasiu taip greit linko)...bet esmė: patys atstovai testavo naują škodą su DSG7 ir teigė, kad problemų su DSG7 nebėra, pravažiavo jie šiek tiek daugiau negu 20k, išardė sankabas, ogi ups - automatinis tarpelių reguliavimo mechanizmas prie tokios ridos jau suveikęs (vadinasi, toliau tik važiavimas į servisą dėl tarpelio, jei kažkas blogai)...aišku oficialiai jie pasakė, kad mechanizmas suveikė ardant sankabą testavimui... ruseliams kilo įtarimas, kad meluoja, paėmė jie dvi DSG7 sankabas ir įvairiausiais būdais ardė, daužė, mėtė į žemę, daužė kūju - automatinis tarpelių mechanizmas niekaip nesuveikdavo, ir tik beveik pilnai išardžius iki diskų ir stipriai metus į žemę jis suveikė... buvo padaryta išvada, kad paprastai ardant ir išimant visą sankabos bloką jis niekaip negalėjo suveikti, vadinasi suveikė prie 20k dėl sankabos susidevėjimo...

Škoda Superb Combi 4x4 2012m., 2l CR TDI 103kw, DSG.
Škoda Fabia hečbekas 2002m. 1.9l sdi, 47 kw, mech.
Škoda Octavia Combi 1999m., 2.0l, 85kw, benzinas/dujos, mech. Parduota.

Alvis
Alvis portretas
Offline
Last seen: prieš 1 savaitė 6 dienos
Joined: 2009-10-05 15:57

Čia tipo liuks dėžė jei laiko iki 150-200 kkm. Pas mus dauguma mašinų su panašiomis ridomis ant skaitliuko parsiduoda, tai jau dėžė arti pabaigos taip išeina.


Ex '06 Škoda Octavia Combi TDi
VAG forever...

odometras
odometras portretas
Offline
Last seen: prieš 8 mėnesiai 3 dienos
Joined: 2016-02-16 19:14

Jokiu būdu tai nėra super dėžė ilgaamžiškumo prasme. Tai dėžė labai greitai dirbanti ( šiuo metu rinkoje geriausia, lenkia net i BMW dedamas ZF dėžes ), puikiai draugauja su chip tuning. Resursas nėra didelis, bet kokybė pagerėjo lyginant su ankstesne karta.

Waidulis
Waidulis portretas
Offline
Last seen: prieš 1 valanda 1 minutė
Joined: 2010-06-09 14:31

Turiu tokį paprastą klausimą...žinau, kad ant N pavaros velenai DSG dėžėje nesisuka, berods neveikia ir alyvos siurblys...o kaip su P (Parking) pozicija? Ar ją įjungus sukasi velenai ir dirba siurblys?

Škoda Superb Combi 4x4 2012m., 2l CR TDI 103kw, DSG.
Škoda Fabia hečbekas 2002m. 1.9l sdi, 47 kw, mech.
Škoda Octavia Combi 1999m., 2.0l, 85kw, benzinas/dujos, mech. Parduota.

Vytautas_LT
Vytautas_LT portretas
Offline
Last seen: prieš 6 valandos 8 minutės
Joined: 2015-10-02 07:53

Mano žiniomis, tai P nuo N skiriasi tik tuo, kad ant P padėties papildomai užfiksuojamas išėjimo velenas, kad nesisuktų.
Ar tikrai esi tikras, kad nesisuka? Jeigu perjungimo šakutės pervestos į neutralią padėtį o alyvos slėgis į sankabas nepaduodamas, tuomet abu įėjimo velenai suksis. Tačiau antriniai ir išėjimo velenai nesisuks.

2006 Škoda Octavia 1.9 TDI
-----------------
Kompiuterinė visų markių automobilių diagnostika. VAG grupės automobilių gamyklinių parametrų keitimas ir adaptavimas Vilniuje.

Waidulis
Waidulis portretas
Offline
Last seen: prieš 1 valanda 1 minutė
Joined: 2010-06-09 14:31

Gal aš ne tiksliai pasakiau, man įdomesnis klausimas, ar sukasi visi dantračiai dėžės viduje ir ar veikia alyvos siurblys? Aš klausiu dėl dėžės pašildymo ir alyvos prasukimo... Žinau, kad ant N alyvos siurblys nedirba, vadinasi stovint dėžė nedirba, alyva be slėgio ir niekas nesitepa. Tai klausimas, ar reikia jungti D, kad šiek tiek dėžę prasisuktų ir apšiltų, ar užtenka P padėties, kad viskas prasisuktų, kol sniegą valai :)

Škoda Superb Combi 4x4 2012m., 2l CR TDI 103kw, DSG.
Škoda Fabia hečbekas 2002m. 1.9l sdi, 47 kw, mech.
Škoda Octavia Combi 1999m., 2.0l, 85kw, benzinas/dujos, mech. Parduota.

Vytautas_LT
Vytautas_LT portretas
Offline
Last seen: prieš 6 valandos 8 minutės
Joined: 2015-10-02 07:53

Tepimo ten pakankamai bus, viskas ten normaliai ir nereikia nieko priverstinai prasukinėt. Alyvos siurblys reikalingas hidraulinei sistemai, kuri ant P/N padėčių išjungta, o mechanika, tepasi paprastai.

2006 Škoda Octavia 1.9 TDI
-----------------
Kompiuterinė visų markių automobilių diagnostika. VAG grupės automobilių gamyklinių parametrų keitimas ir adaptavimas Vilniuje.

Waidulis
Waidulis portretas
Offline
Last seen: prieš 1 valanda 1 minutė
Joined: 2010-06-09 14:31

Kažkaip atsitiktinai sužinojau, kad lygtais apie 2012 metus į Superbus metus laiko dėjo ir tikrą automatinę pavarų dėžę (hidrotransformatorinė). Kaip atpažinti vizualiai, ar tai DSG, ar tikras automatas, ar tik pagal VIN? Ar tai retas variantas, ar dažnas tam laikotarpiui?

Škoda Superb Combi 4x4 2012m., 2l CR TDI 103kw, DSG.
Škoda Fabia hečbekas 2002m. 1.9l sdi, 47 kw, mech.
Škoda Octavia Combi 1999m., 2.0l, 85kw, benzinas/dujos, mech. Parduota.

ANDZEIKA
ANDZEIKA portretas
Offline
Last seen: prieš 3 valandos 19 minučių
Joined: 2017-01-01 21:10

manau jai buna paprasta deze ant svirties DSG nerasis.

superb 2012 1.6 GreenLine

juozux
juozux portretas
Offline
Last seen: prieš 1 mėnesis 1 savaitė
Joined: 2012-02-11 21:01

Noriu paklausti.
Kokiose škodų modeliuose ir modufikacijose eina DSG Dq250 (6 šlapia)? Ar dq500 būna škodoje?

ValdasM
ValdasM portretas
Offline
Last seen: prieš 1 valanda 56 minutės
Joined: 2016-05-16 11:30

Kazkas jau buvo i tai atsakes, 6 begiu, slapia eina i 2.0 cr motorus o i 1.6 cr ir 1.9 pd eina 7 begiu, sausa.

Nėra to blogo, kuris neišeitų...

Vytautas_LT
Vytautas_LT portretas
Offline
Last seen: prieš 6 valandos 8 minutės
Joined: 2015-10-02 07:53

Visuose 2.0 TDI ir 1.8/2.0 TSI - 6 bėgių
1.6 TDI ir kai kuriuose 1.9 TDI būna 7 bėgių. Taip pat, visuose 1.2 TSI ir kai kuriuose 1.4 TSI.

2006 Škoda Octavia 1.9 TDI
-----------------
Kompiuterinė visų markių automobilių diagnostika. VAG grupės automobilių gamyklinių parametrų keitimas ir adaptavimas Vilniuje.

surfer
surfer portretas
Offline
Last seen: prieš 5 valandos 44 minutės
Joined: 2017-09-13 12:05

Labai nekonkretus klausimas (ir labai lengva rast atsakymus google). DQ500 tik Kodiaq. Dažniausiai jeigu Nm > 250 eina dq250 ir jeigu < 250 eina dq200 (7 bėgių). Pagooglinus konkretų modelį labai tiksliai rašo kokiam varikliui kokia dėžė ėjo ;)

Škoda Octavia MK3 2014 1.8 TSI

surfer
surfer portretas
Offline
Last seen: prieš 5 valandos 44 minutės
Joined: 2017-09-13 12:05

1.8 TSI ne visada 6 bėgių. Pvz Octavia MKIII eina 7 bėgių

Škoda Octavia MK3 2014 1.8 TSI

juozux
juozux portretas
Offline
Last seen: prieš 1 mėnesis 1 savaitė
Joined: 2012-02-11 21:01

Dėkui už ats. O kodiaq visi su dq500?

surfer
surfer portretas
Offline
Last seen: prieš 5 valandos 44 minutės
Joined: 2017-09-13 12:05

Pagal vieną rusų puslapį:
Skoda
Kodiaq 2.0 TDI 4×4 (150 л.с.);
Kodiaq 2.0 TSI 4×4 (180 л.с.);
Kodiaq 2.0 TDI 4×4 (150 л.с.);

Škoda Octavia MK3 2014 1.8 TSI

xyz
xyz portretas
Offline
Last seen: prieš 3 savaitės 1 diena
Joined: 2009-12-22 14:37

Mano 2011 sausio mėn automobilis, 1.6 TDI DSG7 jau 100000 km surinko, jokių bėdų su automatu neturiu, nemanau, kad didelė dalis turi bėdų, kad pasitaiko, sutinku, statistika sako apie 5% automobilių iki dėžės atnaujinimo, berods nuo 2013 metų, o tos atnaujintos dar mažesnis priocentas, žinoma, jei lyginti su mechaninėmis, ten tik 0,1% gedimai

Octavcia Elegance 2011 1,6TDI-CR 7DSG

VaidasJ
VaidasJ portretas
Offline
Last seen: prieš 11 valandų 17 minučių
Joined: 2016-12-21 16:06

Labai neblogas video apie DSG6 ir DSG7 skirtumus ir panašumus.
https://www.youtube.com/watch?v=od-vc1WgmC0

Būsimas ŠKODA vairuotojas.
Turiu viziją: ŠKODA SUPERB Combi II 2,0TDI CR 103kW. Tik dėl DSG baisu.

naujokas
naujokas portretas
Offline
Last seen: prieš 5 valandos 36 minutės
Joined: 2011-03-18 20:27

Nu super reportazas :)

Waidulis
Waidulis portretas
Offline
Last seen: prieš 1 valanda 1 minutė
Joined: 2010-06-09 14:31

Nu visai nieko...Kaip supratau, DSG6 nuo 2007/2008 jėga, DSG7 blogis :)) Tikiuosi mano DSG6 pateisins šį požiūrį...

Škoda Superb Combi 4x4 2012m., 2l CR TDI 103kw, DSG.
Škoda Fabia hečbekas 2002m. 1.9l sdi, 47 kw, mech.
Škoda Octavia Combi 1999m., 2.0l, 85kw, benzinas/dujos, mech. Parduota.

Ralfas
Ralfas portretas
Offline
Last seen: prieš 2 valandos 58 minutės
Joined: 2017-09-13 18:34

idomu imant kainom, kiek kainuotu pas mus keist mechatronica ir kiek kainuoja sankaba pakeist :)

Skoda Octavia VRS'14, 2.0 TDI, DSG, CHIP ;)

ValdasM
ValdasM portretas
Offline
Last seen: prieš 1 valanda 56 minutės
Joined: 2016-05-16 11:30

Kiek domejausi mechatronas apie 1400-1600eur naujas kainuoja perkant Vokietijoje.Priklauso nuo jo tipo nes jie ten irgi begales kodu turi. O sankaba apie 500-600Eur jei gerai pamenu. Kaip ir ne kosminiai pinigai.

Nėra to blogo, kuris neišeitų...