Kondicionieriaus garintuvo valymas (per daiktadėžės šalto oro padavimo angą)

3 posts / 0 new
Paskutinis įrašas
Waidulis
Waidulis portretas
Offline
Last seen: prieš 2 dienos 6 valandos
Joined: 2010-06-09 14:31
Kondicionieriaus garintuvo valymas (per daiktadėžės šalto oro padavimo angą)

Sveiki,

Trumpai aprašysiu, kaip išsivaliau/išdezinfekavau kondicionieriaus garintuvą. Kaip žinote, svarbiausia yra išvalyti garintuvą, nes ten kaupiasi visas brudas, bakterijos, kurios duoda tą smarvę. Jeigu valote tik su tais balionėliais, kur purškia miglą, tai sako, kad nuo dažno tokio metodo naudojimo aprūdija salono ventiliatoriaus ašelė ar kokie ten guoliai, žodžiu pablogėja matyt sutepimas ir pradeda ūžti...ir šiaip galvoju, kad su ta migla garintuvas efektyviai nenusivalo, per mažai skysčio ir dregmės, kad viską nuplautų.

Naudojau tokį valiklį, skirtą prieiti prie garintuvo šlangelės pagalba, purškia putas, kurios plečiasi (atskirai perkasi ir šlangelė jam, daugkartiniam naudojimui): https://www.autoaibe.lt/autochemija/kondicionieriaus-prieziuros-priemones-freonai/step-up-sp5152-autokondicionieriaus-putojantis-valiklis-510g-235?typeno=0

Priėjimų prie garintuvo yra įvairių: per kondensato ištekėjimo angą, iš salono pusės (kai kas nuiminėja daiktadėžę, ventiliatorių, ir beveik fiziškai prieina prie garintuvo).

Taigi, konkrečiai mano 2012 m. Superbui 2.0 l (103 kw) veiksmai buvo tokie:

1. Deja, nei iš mašinos apačios prie kondensato ištekėjimo taip lengvai neprieisit, reiks nuiminėti tam tikras apsaugas, darbo yra nemažai, nesimato jokios skylės, tik kondensatas išteka per skylutę apsaugoje, bet pati šlangelė yra kažkur aukščiau ir tiesiog teka ant apsaugos. Iš variklio skyriaus irgi neprieisite, nes ten nei rankų užkišti nei ką, išvis tokios šlangelės ten nemačiau...(kai kurioms auto kondensato ištekėjimo šlangelė būna būtent ten). Aš pasinaudojau šalto oro padavimo į daiktadėžę anga. Be jos nežinau kaip prieičiau, reiktų išiminėti arba visą ventiliatorių, kas yra šiek tiek darbo, arba ardytis apatines apsaugas ir prieiti prie kondensato ištekėjimo angos.

2. Lendat po priekinio keleivio kojomis, nusiimat apsaugą, kuri dengia tas oro angas virš kojų (du užsukami plastmasiukai).

3. Jei norit, galit tuo pačiu pasikeisti ir salono filtrą, tada tiesiog išsitraukite seną ir kol kas naujo nedėkite.

4. Auto išjungta. Atsigulę ant kilimėlio ir užkišę galvą, pamatysite tokią juodą gofrą, užmautą ant plastikinio flanšo, kuria šaltas oras paduodamas į daiktadėžę. Padariau išvadą, kad per tą flanšą turėtų būti arčiausias kelias iki garintuvo, nes jis ir nueina į garintuvo pusę.

5. Su ranka lengvai nuimat gofrą nuo flanšo, balionėlio šlangelę (prieš tai nuėmę antgalį, nes nesusilenks šlangelė per flanšo sulenkimą) tiesiog įkišat į flanšą, ir per jėgą pastumiat, kad šlangelė susilenktų ir nueitų toliau į pasukimą. Realiai ten šlangelę įkišit labai mažai, tik kelis centimetrus po susilenkimo, nes ji storoka, ir per tą pasukimą nebenori eiti gilyn. Bandžiau plonesnę, ji kišasi gerai, matyt iki pačio garintuvo, bet per ploną šlangelę galvojau sunkiai stumsis putos, tai dariau su originalia, kuri buvo prie balionėlio. Tą vietą, kur susijungia šlangelė su flanšu, apvyniojat ta sidabrine izoliacija, kad nepūstų putų atgal.

6. Žodžiu, paleidžiat putas ir išpurškiat visą balionėlį. Putos ten turėtų gerai išsipurkšti ir patekti ant garintuvo, pro kondensato ištekėjimo angą iškart pradėjo eiti putotas vanduo, o vėliau ir vanduo, todėl padariau išvadą, kad putos besiplėsdamos ir po spaudimu turėjo gerai nuplauti visą garintuvą.

7. Išpurškę, palaukite kokias 15 min., ir viską surenkat, nepamirštat salono filtro įdėti.

8. Ventiliatorių (vėjelį) įjunkite tik po kokių 15 minučių, nes jei įjungsite iškarto ar putų purškimo metu, pro salono groteles duos putų į saloną, jos nukritusios ant salono gali palikti dėmių. Žodžiu reik palaukti, kol putos virs vandeniu ir ištekės pro kondensato nutekėjimo angą.

Darbų nuotraukų nedariau, bet ten tikrai labai gerai matosi. Prisegu pabraižytą schemutę, kad geriau suprasti, apie ką kalba eina (paspauskit išsididinti):

Darbų trukmė iki 30 min. Man išsivalė puikiai, nebesijaučia tas toks specifinis pelėsio, drėgmės kvapas. Eina gaivus oras ir įjungus kondišą, ir jį išjungus pučiant tik orą.

hiena
hiena portretas
Offline
Last seen: prieš 1 mėnesis 6 dienos
Joined: 2015-11-09 21:22

Šauniai. O kaži tas pats principas galiotų ir Octaviai II, 2008m? Ar tas garintuvas kitoje vietoje stovi nei superbe ir kitaip (ar per kitą vietą) kišti tą šlangelę? Ir kiek kišasi ta šlangelė (tipo stumi kol eina ar ji atsimušusi į garintuvą jau nebesistumia)?

Waidulis
Waidulis portretas
Offline
Last seen: prieš 2 dienos 6 valandos
Joined: 2010-06-09 14:31

Tai galiotų, garintuvas iš esmės ten pat. Tik reik žiūrėti, jeigu eina pamatyti kondensato ištekėjimo angą, tai nesuki galvos, ir kiši į ją kiek eina ir varai putas.

Jei nerandi, tai kažkas panašaus, kaip aš dariau (jeigu ateina šaldymas į bardačioką), tik čia labiau prasiardo iki garintuvo. Bet aš nematau prasmės nusukinėti tą flanšą ir ardytis iki skylės į garintuvą, nes kai varai putas, tai jos ir taip varys į tą skylę vien tik nuėmus gofrą nuo flanšo, ir užpildys visą garintuvo ertmę:
https://www.youtube.com/watch?v=NITU_STHbZY
https://www.youtube.com/watch?v=Vbo28EKvkNg

Škoda Superb Combi 4x4 2012m., 2l CR TDI 103kw, DSG.
Škoda Fabia hečbekas 2002m. 1.9l sdi, 47 kw, mech.
Škoda Octavia Combi 1999m., 2.0l, 85kw, benzinas/dujos, mech. Parduota.