Jūs esate čia
Pirmas ›Škoda Octavia (nuo 1997 m.) apžvalga
Škoda Octavia nebūtų tokia populiari, jeigu ne techninė Volkswagen parama. Naudotų automobilių rinkoje paklausiausias modelis yra su sėkmingu 1.9 TDI dyzeliniu varikliu.
Volkswagen techniniai sprendimai nulėmė Octavia sėkmę. Vis dėlto ji nebūtų įmanoma, jeigu ne tokia patraukli šio automobilio kaina. Beveik analogiški čekų automobiliai buvo gerokai pigesni už Volkswagen modelius.
Tas pats privalumas traukia ir naudotų automobilių pirkėjų dėmesį – už gerą kainą galima tapti funkcionalaus ir nebrangiai eksploatuojamo šeimyninio automobilio savininku. Ypač domimasi dyzeliais. Jų pasirinkimas didelis, nes dauguma buvusių pirmųjų savininkų rinkosi šio tipo variklius.
Geras automobilis už gerą kainą
Gamybos pradžios laikotarpio Octavia, varomą dyzelinio 1.9 TDI/90 AG variklio, galima nusipirkti už 12 tūkst. litų ar net pigiau. Galingesnė 110 arklių versija bus šiek tiek brangesnė. VW Golf IV su tokiu pat varikliu kainuoja panašiai, bet Škoda modelis gerokai funkcionalesnis. Mažesnės ir eksploatacijos išlaidos.
Nors iš esmės techniniai sprendimai identiški, Škoda automobilių servise už detales ir remontą mokėsime mažiau nei Volkswagen servise. Nenaujų automobilių savininkai, kurie dėl ekonominių priežasčių vengia vizito į autorizuotus servisus, gali naudotis labai dideliu pigių detalių bei remonto paslaugų pasirinkimu.
Tiesa, būna ir išimčių. Kai kurios originalios detalės kainuoja išties nedaug, tad dėl keliasdešimties litų skirtumo tikrai neverta pirkti neaiškios kilmės atsarginių dalių. Todėl visai nenuostabu, kad net ir garbaus amžiaus sulaukę Octavia modeliai, kurie ir genda šiek tiek dažniau, lengvai randa naujus šeimininkus.
Hečbekas Škoda Octavia rinkoje pasirodė 1997-aisiais, o dar po metų modelių gamą papildė universalas. Automobiliui gaminti naudojama ta pati platforma kaip ir Audi A3 ar VW Golf IV. Deja, ir trūkumai tie patys – gale mažai vietos kojoms. Akivaizdžiai daugiau vietos Octavia siūlo priekyje – čia net aukštaūgiai ras pakankamai erdvės kojoms patogiai įsitaisyti.
Deja, dėl ne itin patogių sėdynių nelabai patogu sėdėti. Gamybos pradžios laikotarpio automobiliuose apdailos medžiagos ir prietaisų skydelis nepasižymėjo itin gera kokybe. Bet po 2000 m. įvykusios modernizacijos medžiagų kokybė pasitaisė.
Šios mašinos salono erdvė panaši į kitų kompaktinės klasės atstovų, o štai bagažinė primena vidutinės klasės modelio. Hečbeko bagažinės talpa 528 l, o universalo – net 548 l. Abi versijos labai funkcionalios – automobilis puikiai tiks penkių asmenų šeimai.
Tik jei renkatės hečbeką, reikės susitaikyti su prastesniu matomumu per galinį stiklą. Kėbulas cinkuotas, taigi korozija negresia, tik kartais vietomis nusilupa dažai. Derėtų apžiūrėti slenksčius: jei nėra purvasargių, gali būti pažeisti dažai.
Gale vietos šiek tiek maža
Važinėjant Octavia reikia susitaikyti su gana kieta pakaba, kuri nelabai gerai slopina kelio nelygumus. Užtat ji saugi – mašina per daug nesvyra įveikdama posūkius. Negalima priekaištauti ir dėl jos patvarumo. Svirtys ar amortizatoriai atlaiko didelę ridą. Gana greitai susidėvi tik stabilizatoriaus įvorės (vidutiniškai kas 30–40 tūkst. km), bet remonto kaina nedidelė, todėl tai neturėtų gąsdinti. Po maždaug 150 tūkst. km reikia keisti priekinių ratų guolius.
Dyzelinis 1.9 TDI variklis sulaukia tik gerų atsiliepimų. Jis ekonomiškas ir dinamiškas – 110 “arklių” versija sudegina vidutiniškai apie 5,5 l/100 km, o iki 100 km/h įsibėgėja per 11,1 sek. Variklis irgi patikimas. Vienas iš nedaugelio rimtų šio agregato gedimų – turbina.
Tokios bėdos, tikėtina, sulauks tik seniausio automobilio savininkas, kuriam specializuotame servise gali pasiūlyti sugedusią turbiną pakeisti (kaina – nuo 4 tūkst. Lt). Tačiau ją už 600–1100 Lt galima ir suremontuoti (suteikiama pusės metų garantija). Be to, kartais genda oro srauto matuoklė ir generatoriaus dirželio įtempiklis.
Daugumą trūkumų pašalinti kainuos nebrangiai
Jei žiūrinėjate pirmųjų gamybos metų Octavia modelį, žinokite, kad pasitaiko nesandari aušinimo sistema ir gendantis ventiliatorius. Dyzelinių Octavia trūkumas – maža prošvaisa po varikliu, dėl to labai lengva pažeisti karterį, pvz., staigiai stabdant ar važiuojant virš šulinio dangčio. Tad vertėtų pasirūpinti variklio metaline apsauga.
Išvada
Škoda Octavia su dyzeliniu varikliu galima rekomenduoti visiems vairuotojams, ieškantiems funkcionalaus ir nelabai brangiai eksploatuojamo automobilio. Tai verta dėmesio mašina. Visų pirma pagyrimo vertas patikimumas, prieinamos eksploatacinės išlaidos ir praktiškumas.
Net važinėjant prastais keliais, važiuoklė bus patikima ir ilgaamžė. Jei nusipirksite “nesudrožtą” variantą, tikrai nesigailėsite tokio pasirinkimo. Verti dėmesio privalumai – nebrangios Octavia atsarginės detalės ir pačios mašinos priežiūra.
Modelio istorija
- 1997 m. kovas. Debiutuoja Octavia hečbekas. Varikliai: 1.6, 1.8 ir 1.9 TDI.
- 1998 m. birželis. Pristatomas universalas. Nauji motorai: 1.9 TDI/110 AG ir 1.8T/150 AG.
- 2000 m. kovas. Atnaujinamas kėbulas. Naujas benzininis 1.4/75 AG variklis.
- 2004 m. lapkritis. Pristatoma antros kartos Octavia (pirmoji karta gaminama ir toliau).
Privalumai | Trūkumai |
---|---|
Patvari važiuoklė | Skurdūs baziniai modeliai |
Geras turbodyzelinis 1.9 TDI variklis | Nekokybiška pirmųjų Octavia automobilių apdaila |
Nebrangios atsarginės detalės | Gendantis turbokompresorius |
Ilgis (mm) | 4511 |
---|---|
Plotis (mm) | 1730 |
Aukštis (mm) | 1430 |
Durų/vietų salone sk. | 5/5 |
Variklis | turbodyzelinis |
Variklio darbinis tūris (l) | 1,9 |
Variklio cilindrų sk. | 4 |
Variklio galia (AG esant aps./min.) | 110/4150 |
Maks. sukimo momentas (Nm esant aps./min.) | 235/1900 |
Pavarų dėžė | 5/mech. |
Maks. greitis (km/h) | 192 |
Įsibėgėjimas (s) 0–100 km/h | 11,1 |
Degalų bako talpa (l) | 55 |
Automobilio masė (kg) | 1300 |
Padangos (priekinės, galinės) | 195/65 R15 |
Degalų sąnaudos (l/100 km) mieste/užmiestyje/vidutinės | 6,6/4,1/5,5 |
Kaina: ~18 000 Lt
Detalė | Kaina (Lt) |
---|---|
Priekiniai žibintai (vnt.) | 195 |
Galiniai žibintai (vnt.) | 154 |
Priekinių stabdžių diskai (vnt.) | 100 |
Priekinių stabdžių trinkelės (kompl.) | 75 |
Galinių stabdžių trinkelės (kompl.) | 130 |
Priekiniai amortizatoriai (vnt.) | 150 |
Galiniai amortizatoriai (vnt.) | 130 |
Sankabos komplektas | 800 |
Priekinis sparnas | 120 |
Šaltinis: AutoBild.lt
- Norėdami komentuoti prisijunkite arba užsiregistruokite
Naujausi komentarai