„Škoda“ parodė, kaip atrodys naujoji „Fabia“

„Škoda Auto“ pranešime spaudai kalbinamas kompanijos dizaino padalinio vadovas Jozefas Kabaňas. Jis pasakoja apie naujosios „Škoda Fabia“ kūrimo procesą ir jo rezultatą.

– Prieš keletą mėnesių pristatytas „Škoda VisionC“ koncepcinis modelis atskleidė, kuria kryptimi vystysis būsimų „Škoda“ modelių dizainas. Kaip tai atsispindi naujojoje „Škoda Fabia“?

– Pristatydami „VisionC“, mes siekėme parodyti, kaip „Škoda“ sugeba suderinti tradicinį šiai markei funkcionalumą su ekspresyvesniu, emocingesniu dizainu, kuriame dominuoja aštresnės linijos. Ši nauja dizaino kryptis – tai sekantis markės vystymosi etapas ir naujoji „Fabia“ tampa pirmuoju modeliu, kuriame įkūnyta mūsų naujoji „dizaino kalba“. Būtent dėl to naujoji „Fabia“, lyginant su ankstesniu modeliu, atrodo gerokai išraiškingesnė, dinamiškesnė ir net sportiškesnė.

– Kodėl nusprendėte suteikti šiam modelio daugiau emociškumo?

– Konkrečios markės pirkėjų lūkesčius dažniausiai formuoja laikas. Pastaraisiais metais „Škoda“ pelnė gamintojo, kuris gamina ypač funkcionalius ir erdvius automobilius, reputaciją. Tačiau iš pirkėjų reakcijos jaučiame, kad būtent dabar atėjo laikas, kai reikia mūsų automobilių funkcionalumą papildyti išraiškingesniu, emocingesniu dizainu. Galima sakyti, kad šiuo sprendimu mes grįžtame prie savo šaknų, nes „Škoda“ praeityje yra gaminusi modelius, kurie buvo orientuoti į dizainą ir emociją. Pvz., XX a. trečiojo dešimtmečio legendinis „Škoda Popular Monte Carlo“. Šiandien mes vėl norime tai atgaivinti.

– Ar dėl emocingesnio dizaino nenukentėjo „Fabia“ funkcionalumas ir praktiškumas?

– Visiškai ne, netgi atvirkščiai. Naujoji „Fabia“ turi visus fundamentalius markės bruožus ir yra erdvesnė, praktiškesnė, taupesnė ir inovatyvesnė nei iki šiol. Kartu su dinamiškesniu dizainu, mums pavyko padidinti erdvę keliose svarbiausiose vietose. Padidėjo bagažinė, kuri dabar yra didžiausia iš visų šios klasės automobilių, salono erdvė padidėjo tiek į ilgį, tiek į plotį. Be to, mes pasiūlysime net dešimt naujų „Simply Clever“ sprendimų, tokių kaip „MirrorLink“ technologija, leisianti susieti jūsų išmanųjį telefoną su automobiliu. Dar daugiau, naujosios „Fabia“ varikliai tapo iki 17 proc. taupesni, automobilis turės visą eilę inovatyvių pagalbinių sistemų, kurios iki šiol buvo naudojamos tik aukštesnių klasių modeliuose.

– Kalbant iš dizaino perpektyvos, kuo ypatinga naujoji „Fabia“?

– Kurdami trečios kartos „Fabia“, mes stengėmės sukurti sportiškiau atrodantį automobilį, dėl to visą jo išvaizdą stengėmės padaryti šiek tiek ryškesnę, išraiškingesnę. Rezultatas – jaunatviškas ir modernus kompktiškas automobilis, nustatatntis naujus standartus savo segmente.

– Kokiais konkrečiais dizaino sprendimais tai pavyko pasiekti?

– Pirmiausia, mes suteikėme automobilio kėbului kitokias proporcijas. Lyginant su prieš tai buvusiu modeliu, naujoji „Fabia“ yra pastebimai žemesnė ir platesnė, todėl atrodo, jog ji tvirčiau stovi ant kelio. Kėbulas taip pat įgavo daugiau aštresnių briaunų, tiesesnių linijų bei lygesnių paviršių. Tai leido mums išgauti visiškai kitokią sąveiką tarp šviesos ir šešėlių, o tai suteikė autombiliui unikalią ir savitą išvaizdą.

– Automobilis iš tiesų atrodo harmoningesnis nei anksčiau. Ar taip yra tik dėl pakitusių proporcijų?

– Ne vien dėl to. Pvz., priekiniai žibintai ir radiatoriaus grotelės yra gerokai platesni ir žemesni nei anksčiau, dėl to automobilis vizualiai atrodo dar platesnis. Tie patys principai panaudoti ir galinėje automobilio dalyje – čia taip pat dominuoja horizontalios linijos, kurios optiškai platina automobilį. Dinamiškumo kėbului suteikia ir ryški pusiaujo briauna šonuose bei mažesni šoniniai langai.

– Vis daugiau pirkėjų pageidauja savo automobiliui suteikti daugiau išskirtinumo, labiau jį personalizuoti. Ką tokiems klientams gali pasiūlyti naujoji „Fabia“?

– Naujos kartos „Fabia“ pirkėjai turės žymiai daugiau galimybių personalizuoti savo automobilį nei iki šiol. Jie galės rinktis net iš 15 kėbulo spalvų, taip pat bus siūloma specialūs spalvų deriniai, kurie leis klientui pasirinkti atskirai stogo, ratlankių bei išorės veidrodėlių spalvą. Kaip įprasta, bus siūlomi trys standartiniai komplektacijos variantai bei gausybė papildomos įrangos.

Rubrika: 

Komentarai

9 cm paplatintą sunkiau parkuoti. O viduje proprocingo praplatėjimo nėra.

Škoda Fabia 1,6 dyzelis 66 KW