Socialinė akcija ragino praleisti pėsčiuosius sostinės perėjose

Praleisk pėsčiuosius

Praėjusią savaitę Vilniaus pėsčiųjų perėjose startavo socialinės kampanijos Praleisk.lt pirmoji akcija. Praeiviai bei vairuotojai gatvėse galėjo pastebėti ryškius, dėmesį atkreipiančius autoavarijų bandymų manekenus. Jie sekė padėtį nedrausmingiausiose Vilniaus pėsčiųjų perėjose, padėjo pėstiesiems saugiai pereiti per gatvę, sveikino pravažiuojančius mandagius, drausmingai prie perėjų sustojusius vairuotojus.

Praleisk.lt – tai socialinė kampanija, kurios pagrindinis tikslas - sumažinti visas ribas peržengusį avaringumą Lietuvos keliuose, o ypač – pėsčiųjų perėjose. Mažai kas žino, jog pėsčiųjų perėjos yra viena avaringiausių kelių eismo dalių. Lietuvos automobilių kelių direkcijos 2009 m. duomenimis, užvažiavimas ant pėsčiųjų yra pats dažniausias eismo įvykis – t.y. beveik 35,8% visų eismo įvykių. Tokių nelaimių priežastis - vairuotojų atsakomybės bei pakantumo stoka pėstiesiems, bei jų pačių neatidumas, ypač - nesaugus elgesys tamsiu paros metu.

„Kultūros pėsčiųjų perėjose trūksta tiek pėstiesiems, tiek vairuotojams. Jie vieni kitų tiesiog nesupranta - vairuotojai nenori sustoti ir praleisti pėsčiųjų, o šie iššoka į gatvę neįsitikinę, ar važiuojantis automobilis spės sustoti,“ – situaciją komentuoja automobilių Kelių direkcijos eismo saugumo skyriaus vedėjas Egidijus Skrodenis.

Tai paskatino viešąją įstaigą „Apeiros“ pradėti socialinę kampaniją Praleisk.lt. „Mes patys taip pat kasdien susiduriame su problemomis pėsčiųjų perėjose, - dalinasi patirtimi VŠĮ „Apeiros“ direktorė Aistė Sinkevičiūtė. – Todėl mūsų inicijuojama kampanija Praleisk.lt apima daug akcijų, kurios ne tik paviešina skaudžią avaringumo Lietuvos keliuose problemą, bet ir siūlo netradicinius ir smagius, bet efektyvius būdus kaip su tuo kovoti, pasitelkiant aibę, originalių, netikėtų, pozityvių ir kūrybiškų sprendimų. Mes įtrauksime į šį projektą įvairias visuomenės socialines grupes, o dauguma akcijų vykdysime pačiose pėsčiųjų perėjose ar prie jų – ten, kur ir priimamas sprendimas – „Praleisti ar ne?““.

Projekto Praleisk.lt akcijos vyks penkiuose didžiuosiuose Lietuvos miestuose, perspektyvoje planuojama aprėpti ir kitus, mažesnius miestelius. Kampanija suplanuota metams, o vėliau planuojama ją pratęsti, nes tokios problemos neišsprendžiamos per dieną ar mėnesį.